Monday, February 23, 2009

S-u-k-k... og HERREGUD DAAAA!!!

Jeg blir så overrasket over folks arbeidsmoral og for å ikke si dårlige arbeidskapasitet!!! Altså ærlig talt da, når man går på jobb så skal man jo jobbe og ikke sitte og tjatre med gud og hvermansen? Det er greit å ta en liten koseprat en gang i blant, men ikke 10 min koseprat hver time hver enda dag! Det er over en times jobb med bare tull det!
Om man vil leke kaffeslabberas og få betalt for det så får man rett og slett bare pensjonere seg tidlig og sette seg på Narum kafeen først som sist.

Honestly! Her sitter jeg med 2 50% jobber, 2 prosjekt på timer og en masteroppgave. Sant nok, jeg har ikke rukket å sett på masteroppgaven enda, men alle de andre jobbene klarer ja da å sjonglere! Det er tross alt ikke så vanskelig, det går helt fint an å flere enn en tanke i hodet om gangen. Og du og du, når du kommer på jobb kl. 0815, slarver til klokka er ni og drar hjem igjen klokka 1545 så har du ikke en "stressende arbeidsdag"altså! Det å skulle ha gjennomført to arbeidsoppgaver samtidig er ikke en uutholdelig situasjon! What the hell is wrong with people?
Du setter opp en kalender for hver dag og allokerer arbeidsoppgavene, setter deadlines og informerer folk rundt deg om deadlinesene, og vet du hva? De fleste godtar når du sier at "Nei, beklager, jeg rekker ikke å ha det ferdig til mandag. Du må nok gi meg til onsdag".

Så bottom line, slutt å surve og grine over at du har en jobb å gjøre og vær heller glad for de muligheter jobben din gir deg. Vis litt forbanna interesse og engasjement for pokker!

- ArbeitsnaziMon

No comments: