Thursday, March 19, 2009

Avdelingsleder?...Hm...

Og det er vel der jeg er i hodet mitt. "Avdelingsleder? Hmmm..."

Mamma har lyst til at jeg skal starte opp VH i Krsand. Og ikke som taker (for da må jeg inn med 100.000 og sånne penger har ikke jeg - dvs jeg har mange sånne penger på bok, det er bare at de har ett sånt feitt rødt minustegn foran seg), men som avdelingsleder. Så det vil si at jeg da finner meg en selger og mens selgern er ute og selger så er jeg inne på kontoret og booker møter, intervjuer kandidater osv.

Vil jeg, vil jeg ikke? I dunno. Er jo gode penger da, men klarer jeg det? Ikke like gode penger som en taker ville fått, men kanskje jeg kunne kjøpe meg inn som taker etterhvert om det går bra? Hmmm...

Dette må jeg tenke på ja. Velge bort UiA og Senter for likestilling og alle slike gode ting mot det private businessliv... Vil jeg, vil jeg ikke... Akademia vs business... Ah! Er reneste Sophies choice! Og med det så skjønner jeg at jeg burde låne meg Sophies choice for jeg tror vel kanskje at hun hadde det litt mer vanskelig enn meg. Men bare litt. ;)

2 comments:

Tine said...

Omg, Monica. Har du blitt sånn kapitalist nå a?

Monica said...

Hehe. Nei, men jeg har blitt sånn gjeldsslave så da må jeg bli litt kapitalist.