Tuesday, March 24, 2009

Mer tanker

Ok, flere tanker og planer.
Jeg er litt sånn at jeg må ha detaljene klare så here goes.
Jeg har mulighet itl å låne 15' mer på m.kortet. Dvs at jeg kan ta ut 10' i cash og betale Ivar i kontant husleia for april og mai. Juni blir det verre med.

Dvs at jeg da har 8' i lønn i måneden. Men jeg får jo litt ekstra hist og her fra de andre prosjektene mine så la oss runde opp til 10'. Jeg burde kunne klare meg fint på 10' i måneden når jeg slipper å betale husleie og jeg vil jo da ha råd til å betale studielån også. Det kan være at jeg fint klarer å spare 2.5 i april og mai så jeg får betalt husleia for juni hos Ivar også.

Det vil da si at jeg har 25' i gjeld på mkortet. La oss anta at bilen selges for 75'. Etter å ha nedbet kortet så har jeg 50' + det jeg får tilbake på skatten + feriepenger (fp:ca en fjert og en halv kan jeg tenke meg) og det burde jo være greit?

Jeg vil fortsatt skylde ca 75' i billån etter at jeg har solgt, men det er små avdrag her og det er relativt fort nedbetalt. Studielånet derimot er dritstort i både avdragsstørrelse og nedbetalingstid så om jeg beholder pengene fra skatten til ett "nødreserve" så bruker jeg de 50' på å betale ned studielånet. Og jeg får jo også depositum'et fra Ivar tilbake og kan bruke det på flytteutgifter og nytt depositum.

Lurer på om ikke dette er en grei plan jeg...?

2 comments:

Monica said...

Det heter forøvrig "flere tanker" og ikke "mer tanker". Men nå skal vel verken Signe Skår eller Tone lese dette så who cares.

Tine said...

Don't say what you're about to say
Look back before you leave my life
Be sure before you close that door
Before you roll those dice
Baby think twice
- du veit du kan den, Monica.