Tuesday, March 24, 2009

Vår, sol, blomster og sang!

Se! Is! Det skal jeg grave ut av frysern når jeg kommer hjem. Koooose seg i lenestolen ute på plattingen og se utover sjøen. LOOOOVELY! I <3 (dvs love)Kristiansand! Men nå er vel ikke det lenger noen hemmelighet.






But I have a conundrum - a problem. A situation you might say. Og det må tenkes på, vurderes og analyseres. Og noen ganger så er det best å skrive slikt ned for å gjøre det mer håndgripelig. Tangiable.

Jeg må skrive ferdig masteroppgaven. For å i det hele tatt rekke å skrive den ferdig så må jeg kutte ned til kun 50% på UiA. Og det vil da starte i april nå så jeg har 2 måneder på meg å gjøre den ferdig.
For å kunne finansiere dette så burde jeg selge bilen - bruke 15' på å betale ned m.card og sette av 20' av salgssummen til å klare meg i 3 måneder og bruke resten på å betale ned billånet.
Problemet her er jo at jeg ikke har noe som helst lyst til å selge bilen. Det er gysla praktisk med bil skal jeg si deg! Og det er knotete med buss der jeg bor.
Men det må gjøres.
Så derfor burde jeg også flytte til noe mer sentrumsnært. Og noe billligere i leie. For da kan jeg selge bilen og ta buss, evt kjøpe meg en sykkel. Så det vil da si at jeg må flytte inn i ett kollektiv. Yeay! Kollektiv i en alder av host...28...hosthostkremthost... for snart 4de gang...
Men men. Det burde gå greit i en liten periode.

Utfordring her: Jeg må leie et lagerrom så jeg får lagret alt stasjet mitt. I ett kollektiv så vil det jo bare være klærne mine som flytter med og jeg har jo både TV-seksjon, dobbeltseng, kommoder, tv, fryser og kjøleskap + svær sofa. Så dette må lagres. Jeg har undersøkt litt og jeg kan få tak i lagerrom for 799-1000 kr i måneden .

Og jeg må få tak i en Toyota Hiace så jeg får flyttet disse store tingene min Opel er for "kort" for mange av disse tingene. Flyttebil i krsand er av en eller annen grunn ikke lett å få tak i og de jeg har funnet koster over 1000 kr dagen så det er ikke mye aktuelt.

Også tenker jeg da, at jeg burde beholde Opelen til jeg er ferdig med å flytte. Fordi honestly - en er nødt til å ha bil når man skal flytte!

Også tenker jeg også at det er dumt å flytte nå i april eller mai for jeg har egentlig skikkelig dårlig tid til å skrive ferdig den masteren og jeg kan ikke drive å surre rundt i flyttelass osv da. + jeg har oppsigelsestid hos huseier uansett.

Så da flytter jeg ikke før i juni.
Og da får jeg ikke solgt bilen før i juni.
Og da har jeg bare lønn fra 50% UiA jobb i april mai og sikkert også juni.
Men jeg vil tro at jeg nå vil kunne slette årets innbetalinger hos lånekassen siden jeg tjener så uforskammet lite. Så da har ejg det presset borte.
Og jeg har jo fortsatt litt å gå på, på m.cardet...

Men jeg har jo ingen garanti på at jeg får meg fulltidsjobb i juni/juli eller noen av de andre månedene - men den usikkerheten er jo der uansett hvordan jeg snur og vender på det.

Så la oss si at jeg lever på navlelo og regnvann i april og mai. Jeg får masse igjen på skatten i juni (vil jeg anta...)og kan bruke penger derfra til å betale ned m.kortet. Jeg flytter i juni og selger bilen og betaler evt ned mer på m.kortet om nødvendig, setter av 20' til nødsfond og bruker resten til å betale ned .... ja. Skal jeg betale ned på billånet eller studielånet først? Burde sikkert betale ned studielånet, men det hadde jo vært deilig å nesten være ferdig med billånet også da, så jeg bare har det ene grusomme lånet.

Også - i september eller noe, når jeg ENDELIG har fått meg en decent paying 100% jobb så kjøper jeg meg en 3 roms leilighet(yey! Enda mer lån!!!) og leier ut soverrommet - enten til Kari om hun har klart å få rævva si ned til KRsand, eller til en stille og rolig student, gjerne med en sjenerøs natur og forkjærlighet for matlaging og husarbeide. Og gjerne mann. For all del. Ett stk mann, ikke-røyker, glad i dyr, matlaging og husarbeide søkes for singel, host, kremt (veldig til hoste jeg har i dag) 28 år gammel jente. Høres ut som en PLAN.

Men er det en god plan og er den gjennomførbar slik det er nå?

No comments: